Brian Tracy Szkolenia zamknięte Akademia Biznesu Szkoła Przywództwa Strategicznego
akademia biznesu
szkoła sprzedaży szkoła zarządzania sprzedażą szkoła zarządzania sprzedażą Szkoła trenerów


 

 

„Tym co w dzisiejszym świecie odróżnia wielkie przedsiębiorstwa od ledwie przeciętnych, jest poziom inteligencji emocjonalnej (EQ) wśród pracowników. W naszym postindustrialnym społeczeństwie firmy skupiające personel z wysokim EQ mają największy potencjał, jeśli chodzi o kreatywność i innowacyjność. Szefowie kierując takimi firmami cenią swoich ludzi i traktują ich jako coś znacznie bardziej wartościowego niż towar wymienny. Zdając sobie sprawę, iż znaczna część firmowej wiedzy i mądrości spoczywa w szarych komórkach pracowników, dyrektorzy postrzegają rekrutację, rozwój oraz utrzymywanie utalentowanych ludzi jako źródło korzystnego współzawodnictwa. Traktują rozwój umiejętności przywódczych jako zasadniczą cechę i walczą o nieustanne motywowanie swoich podwładnych.“

Manfred Kets de VRIES


Merytoryka i obszary tematyczne:

MODUŁ I

Określenie wizji i misji firmy wraz z wynikającą z nich strategią jest osobistym wyzwaniem lidera. Moduł opisuje sposoby tworzenia wizji, misji i strategii z udziałem działań lidera. Lider transformacji wychodzi poza zależności i ograniczenia, wynikające z kontekstu biznesowego – planuje długoterminowo, widzi wyzwania i dostrzega szanse. Oddziałuje na umysły i serca innych, zarażając ich swoją wizją i zapraszając do współtworzenia i współdziałania.

MODUŁ II

Podejmowanie decyzji to jedna z kluczowych umiejętności lidera. Czy i kiedy decyzja jest dobra, co sprawia, że warto ryzykować? Jak przekazywać decyzje, jak je komunikować a jak podejmować? Czy można być pewnym decyzji? Proces decyzyjny w organizacji – rozumienie decyzji biznesowych a podejmowanie decyzji (zarządzanie wiedzą i odpowiedzialnością). Narzędzia wspierające podejmowanie decyzji biznesowych.

MODUŁ III

Myślenie strategiczne w zarządzaniu firmą, jak szukać wyzwań i jak planować wyprzedzając konkurencję. Jak połączyć koncentrację na wskaźnikach finansowych z myśleniem o rozwoju firmy? Jak wykorzystywać w pełni potencjał firmy. Efektywne sposoby operacjonalizacji. Na jakie wskaźniki należy zwracać uwagę w biznesie? Zarządzanie z odwołaniem do wartości, wartości jako podstawa modelu kompetencji i modelu działań HR.

MODUŁ IV

Planowanie i organizowanie inwestycji, przedsiębiorstwa i działalności kluczem do sukcesu i dochodowości. Jak myśleć strategicznie i całościowo, jak analizować zależności nie tracąc z oczu perspektywy systemu? Konstruowanie skutecznych biznesplanów i strategii marketingowych z odwołaniem do wartości i kultury organizacyjnej – komunikacja wartości do wewnątrz i na zewnątrz organizacji. „Chemia zarządzania“ w pigułce.

Wszyscy członkowie organizacji mają wpływ i udział w tworzeniu kultury organizacyjnej. Jednakże rola ścisłego kierownictwa jest szczególna – są osobami wpływowymi. Wszystko, co robią i jak robią, co mówią, jak się zachowują, gdzie i z kim rozmawiają, jakie decyzje podejmują i w jaki sposób je komunikują - te oraz wiele innych znaczących i drobnych zachowań, oddziałuje na pozostałych członków organizacji. Siła wpływu liderów jest przeogromna. Ten wpływ może być oddziaływaniem świadomym i systemowym lub li tylko efektem charyzmy – silnej i emocjonalnie wpływającej na serca i umysłu jednostki. Dlaczego tylko? Albowiem charyzma nie jest wystarczająca, aby przekazać organizacji wystarczająco dużo wiedzy i umiejętności koniecznej

do jej rozwoju. Przewodzenie ludziom oznacza bowiem systemowe oddziaływanie na zdolność jednostek do uczenia się i do dzielenia się wiedzą. Jakość przywództwa ma wpływ na tempo, w jakim ludzie w organizacjach uczą się, co z kolei determinuje zdolność organizacji do wdrażania innowacji.

Oznacza to, że koniecznym aspektem przywództwa jest:

  • praca z wizją i wspólnym tworzeniem strategii
  • nastawienie na osiąganie długotrwałych efektów i przyjęcie perspektywy całości procesów biznesowych
  • szukanie powiązań systemowych i wykorzystywanie ich wzajemnych relacji dla osiągania celów

„Zaciąganie się, w ujęciu Charlie Kiefiera, założyciela Innovation Associaties, jest to proces stawania się częścią czegoś wyłącznie na mocy własnego wyboru. Oznacza to, że nie da się zaciągnąć innych – to ludzie sami muszą się zaciągnąć. Można więc przedstawiając im obraz wizji, wskazać również na własny przykład. Jestem osobiście zaangażowany, aby poprowadzić organizację tą drogą. Jeśli ludzie uznają, że wizja jest dla nich dobra – choćby nawet wymagało to od nich pewnego aktu wiary – będą skłonni się pod nią podpisać. Ufność, że to zrobią jest z kolei naszym niezbędnym aktem wiary.“

Bryan Smith

 


Kontakt:



Więcej informacji uzyskasz podczas rozmowy z konsultantem.
Ewelina Piskorska 
tel. (22) 100-65-61

Beata Kornowska
tel. (22) 100-61-87

Daniel Wellman
tel. (22) 100-69-18

Kontakt:
sales@briantracy.pl

Biuro Obsługi Akademii Biznesu
(logistyka i merytoryka)
sales@briantracy.pl
 
 
 
 
 
 
Zgodnie z ustawą z dnia 18.07.2002 o świadczeniu usług drogą elektroniczną. (Dz.U. z 2002r. Nr 144 poz. 1204 ze zm.)
 
 

Prowadzący



robert-kozakJako ekspert doradza wysokiej kadrze menadżerskiej. Pracuje z kluczowymi klientami BTI, prowadzi projekty z zakresu Interim Management.

Robert Kozak

 

Doradza w dziedzinach:
  • skuteczne przywództwo
  • komunikacja
  • zarządzania zmianą
  • tworzenie i wdrażanie strategii

 

Więcej »
Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych
oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.
Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.